Vervelend

Het is vervelend, als je na een goede zoekopdracht bij een zoekmachine, niet op de juiste plaats aankomt. Een voorbeeld: Ik zoek de LP “Help” van the Beatles. Ik zoek bij een zoekmachine, die me verwijst naar mediagigant.com. Daar kom ik op de homepagina in een keuzemenu:

  • Boeken | Muziek | Films
  • LP’s | CD’s | DVD’s
  • Pop | Klassiek | Country
  • ……

Dan ben ik weg

Ik wil direct op de pagina komen, waar ik een foto van de hoes van de LP zie met daarbij een omschrijving, de prijs en een knop met grote letters “Koop nu”. Hier wil ik op klikken, ik wil héél erg graag iets kopen. Help me dan toch! Als de koop gesloten is, wil ik misschien nog wel even op de rest van de site kijken of er nog iets anders van mijn gading is.

Goede keywords en omschrijvingen

Zorg dat er geen keywords of omschrijvingen verwijzen naar pagina’s waar over dat onderwerp niets staat. Dit komt ook voor bij websites met maar één pagina, waarbij de website scrolt naar een bepaald gedeelte afhankelijk van een keuze uit het menu. Zoekmachines ontdekken, dat veel bezoekers bij die pagina’s afhaken en nemen dit mee in hun ranking.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Je mag deze HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>