De kracht van een zin

Schrijvers van webteksten weten wat een zin kan doen. Heb je niet veel verkeer naar je website? Weinig tot geen feedback op persberichten? Dit is te veranderen. De juiste woorden kunnen leiden tot een grote verandering voor je bedrijf. Verbeter de woorden op je website en zie dat bezoekers langer op jouw site blijven. Als de tekst ons niet boeit, gaan we verder zoeken. Dat is meestal een product van de concurrent.

De uitdaging voor een schrijver

“Content is king” zeggen ze. Dit is zeker waar als je het over het web hebt. De belangrijkste uitdaging voor een tekstschrijver is de aandacht te trekken en die ook te behouden, omdat je maar een paar seconden hebt om die aandacht te krijgen. Geloofwaardigheid is een andere belangrijke factor in het behouden van de aandacht. Zet de belangrijkste informatie eerst. Bied de lezer informatie in hapklare brokken aan. De kop bepaalt vaak of er wordt doorgelezen.

Kosten van webteksten

Veel mensen schrijven hun webteksten zelf of zoeken naar een schrijver met het laagst mogelijke tarief. Zo sparen ze veel geld uit. Deze mensen missen de kern van de zaak. Een webtekstschrijver moet geld opleveren, niet kosten. Webinhoud gaat over het vergroten van de belangstelling en de omzet van het product of dienst op de site.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Je mag deze HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>