Openingsalinea, profileer jezelf

De belangrijkste pagina op je site is de homepagina, een groot deel van de bezoekers komt hier binnen. Het belangrijkste deel van die pagina is de openings­alinea, daar valt meestal je oog op. Hier profileer je jezelf mee en verleid je de klant om op jouw site verder te lezen. Dat lukt alleen als de tekst in die openingsalinea aantrekkelijk is. Geef in één of een paar regels aan, wat voor speciaals jij doet en waarom het voor mij interessant is om met jou in zee te gaan. Zorg dat je je onderscheidt van de talloze concurrenten.

Verspil geen ruimte

Op veel sites kom je nog steeds de kreet “Welkom op onze site” tegen, dit is verspilde ruimte. Ik heb nog nooit een site gezien, waar stond, dat ik niet welkom was. Vertel hier ook niet je levens­geschie­denis. Je kunt de ruimte maar één keer gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Je mag deze HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meer artikelen over 'tekst'

De ‘over mij’-pagina

‘Over mij’, een ondergewaardeerde pagina Een lezer is net aangekomen op jouw homepagina, wat gaat hij nu doen? Hij is nieuwsgierig geworden naar jou, wie zit er achter dit bedrijf. Natuurlijk, de ‘over-mij’-pagina. Deze pagina is één van de meest ondergewaardeerde pagina’s tijdens ontwikkeling van veel websites. De ‘over mij’-pagina is de ziel van je […]
Lees verder

Controleren, controleren, controleren

Controleer je tekst Het lijkt een overbodig advies, maar je moet je teksten controleren. Ik bedoel dan niet één of twee keer, maar zo vaak mogelijk, in ieder geval nog een keer allemaal vóór je ze publiceert. Ik lees veel teksten en het valt me op, dat er nogal wat fouten in voorkomen. Waarom controleren? […]
Lees verder

Hoe schrijf je goede webteksten

Webteksten Elke website heeft een specifieke doelgroep en elke website vereist een eigen soort inhoud. Snelle analyse en snel denken zijn de beste tools voor een webtekstschrijver. Een effectieve tekst bevat niet overmatig veel zoekwoorden. Dat zal de bezoeker gaan vervelen, waardoor hij naar een andere site gaat. Om goede teksten voor het web te […]
Lees verder

Hoe schrijf je actieve teksten

Wat zijn actieve teksten Om actieve teksten te schrijven begin je de zinnen met de belangrijkste informatie, meestal het onderwerp (wie doet het) en het gezegde (wat doet hij). Dit heet de actieve vorm. Bij actieve teksten voert het onderwerp de handeling uit: Jan koopt een boek. De hond eet het vlees. Bij de lijdende-vorm […]
Lees verder

Hoe schrijf je een testimonial

Wat is een testimonial? Een goede testimonial legt uit hoe jouw dienst of product klanten heeft geholpen bij het oplossen van hun problemen. Testimonials dienen als bewijs dat wat jij doet werkt. Hoe meer testimonials je hebt, hoe beter het is, al hoef je ze natuurlijk niet allemaal te laten zien. Een testimonial is een […]
Lees verder

Welkom, zijn we dat ook op jouw site?

Welkom? Verspil geen ruimte! Op veel sites kom je nog steeds de kreet “Welkom op onze site” tegen, dit is verspilde ruimte. Ik weet al, dat ik op “onze site” ben, ik heb daar zelf voor gekozen. Ook heb ik nog nooit een site gezien, waar stond, dat ik niet welkom was. “Kijk rustig even […]
Lees verder