Tekst

De kracht van een zin

Schrijvers van webteksten weten wat een zin kan doen. Heb je niet veel verkeer naar je website? Weinig tot geen feedback op persberichten? Dit is te veranderen. De juiste woorden kunnen leiden tot een grote verandering voor je bedrijf. Verbeter de woorden op je website en zie dat bezoekers langer op jouw site blijven. Als de tekst ons niet boeit, gaan we verder zoeken. Dat is meestal een product van de concurrent.

De uitdaging voor een schrijver

“Content is king” zeggen ze. Dit is zeker waar als je het over het web hebt. De belangrijkste uitdaging voor een tekstschrijver is de aandacht te trekken en die ook te behouden, omdat je maar een paar seconden hebt om die aandacht te krijgen. Geloofwaardigheid is een andere belangrijke factor in het behouden van de aandacht. Zet de belangrijkste informatie eerst. Bied de lezer informatie in hapklare brokken aan. De kop bepaalt vaak of er wordt doorgelezen.

Kosten van webteksten

Veel mensen schrijven hun webteksten zelf of zoeken naar een schrijver met het laagst mogelijke tarief. Zo sparen ze veel geld uit. Deze mensen missen de kern van de zaak. Een webtekstschrijver moet geld opleveren, niet kosten. Webinhoud gaat over het vergroten van de belangstelling en de omzet van het product of dienst op de site.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

1 + 12 =

Meer artikelen over 'tekst'

De ‘over mij’-pagina

‘Over mij’, een ondergewaardeerde pagina Een lezer is net aangekomen op jouw homepagina, wat gaat hij nu doen? Hij is nieuwsgierig geworden naar jou, wie zit er achter dit bedrijf. Natuurlijk, de ‘over-mij’-pagina. Deze pagina is één van de meest ondergewaardeerde pagina’s tijdens ontwikkeling van veel websites. De ‘over mij’-pagina is de ziel van je …
Lees verder

Controleren, controleren, controleren

Controleer je tekst Het lijkt een overbodig advies, maar je moet je teksten controleren. Ik bedoel dan niet één of twee keer, maar zo vaak mogelijk, in ieder geval nog een keer allemaal vóór je ze publiceert. Ik lees veel teksten en het valt me op, dat er nogal wat fouten in voorkomen. Waarom controleren? …
Lees verder

Hoe is de openingsalinea op jouw site

Openingsalinea, profileer jezelf De belangrijkste pagina op je site is de homepagina, een groot deel van de bezoekers komt hier binnen. Het belangrijkste deel van die pagina is de openings­alinea, daar valt meestal je oog op. Hier profileer je jezelf mee en verleid je de klant om op jouw site verder te lezen. Dat lukt …
Lees verder

Hoe schrijf je goede webteksten

Webteksten Elke website heeft een specifieke doelgroep en elke website vereist een eigen soort inhoud. Snelle analyse en snel denken zijn de beste tools voor een webtekstschrijver. Een effectieve tekst bevat niet overmatig veel zoekwoorden. Dat zal de bezoeker gaan vervelen, waardoor hij naar een andere site gaat. Om goede teksten voor het web te …
Lees verder

Hoe schrijf je actieve teksten

Wat zijn actieve teksten Om actieve teksten te schrijven begin je de zinnen met de belangrijkste informatie, meestal het onderwerp (wie doet het) en het gezegde (wat doet hij). Dit heet de actieve vorm. Bij actieve teksten voert het onderwerp de handeling uit: Jan koopt een boek. De hond eet het vlees. Bij de lijdende-vorm …
Lees verder

Hoe schrijf je een testimonial

Wat is een testimonial? Een goede testimonial legt uit hoe jouw dienst of product klanten heeft geholpen bij het oplossen van hun problemen. Testimonials dienen als bewijs dat wat jij doet werkt. Hoe meer testimonials je hebt, hoe beter het is, al hoef je ze natuurlijk niet allemaal te laten zien. Een testimonial is een …
Lees verder

Welkom, zijn we dat ook op jouw site?

Welkom? Verspil geen ruimte! Op veel sites kom je nog steeds de kreet “Welkom op onze site” tegen, dit is verspilde ruimte. Ik weet al, dat ik op “onze site” ben, ik heb daar zelf voor gekozen. Ook heb ik nog nooit een site gezien, waar stond, dat ik niet welkom was. “Kijk rustig even …
Lees verder